رواية عندما يعشق الصخر الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد


 رواية عندما يعشق الصخر الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد


#الفصل_الخامس 


#عندما_يعشق_الصخر


في الخارج هبطت دموع تالين وهي تتزكر ماحدث معها منه حتي وجدت من يجزبها من يدها 


عند تالين في غرفه المجاوره 


تالين: في ايه سيبي ايدي ياهانم بتوجعيني اوي (بألم) 


ألفت: دنا حول'ع فيكي كمان يابت كونتي بتعملي ايه في غرفه ضخر ابني الوقت ده كله (بغضب وهي بتضغط على ايدها اكتر ) 


تالين: كونت بأخد ليه القهوه بس ياهانم والله (بألم اكبر) 


ألفت: عليا انا يابت الكلام ده انا فاهمه حركات الخدمات كويس اوي (بضيق وغضب) 


تالين: قصدك ايه ياهانم والله ده الي حصل حتي روحي اسئليه لو مش مصدقه (بدموع من ألم ايدها المحروقه من القهوه)


ألفت: انا فاهمه الحركات دي واكيد حيقف في صفك علشان انتي بقيتي عشيق*ته (بغيظ وغيره) 


تالين: لو سمحتي يألفت هانم انا مش اسمحلك انك تتهميني كده ابدا علشان انا مش كده (بضيق وخنقه) 


ألفت: انتي بتردي عليا كمان يابت تمام انا حفرجك ديلوقتي مين هي اللفت المسعود (وهي بتجرها لخارج الاوضه بعنف لباب القصر) 


****************بقلمي نور محمد ***************


عند صخر طلع من القصر كله وتوجه لمكان تاني مكانه المفضل 


صخر: انتي فين ياسوسو ياعسل (وهو بيفتح الباب ويدخل ببتسامه) 


سعاد: انا هنا ياصخر يابني تعال(بحنيه وحب) 





صخر: وحشتيني ياسوسو والله ووحشني الكلام معاكي اوي (بحزن على حاله) 


سعاد: بس بقى ياواد يابكاش انت كونت هنا امبارح واكلت معايا كمان (بمرح وسخريه) 


صخر: والله نفسي افضل معاكي هنا علطول ومسبكيش ابدا ياسوسو ياقمر انت(بمغازله وضحك)


سعاد: بس بقى ياولد بتكسفني كده اوي (بكسوف منه) 


صخر: من حق الجميل يادلع ياسوسو مش كده (بغمزه ومغازله) 


سعاد: حتفضل كده تكسفني كتير وبعدين اكيد ياحبيبي في حاجه حصلت معاك مش كده انا حافظاك ياصخر (بحزن علشان هي عارفه انه بيخبي حزنه خلف الكلمات المغازله دي) 


صخر: علطول فاهماني من نظره عيوني ياسوسو انتي (ببتسامه جانبيه حزينه) 


سعاد: اكيد ياحبيبي ها ايه حصل احكيلي انا سمعاك ياصخر (بانساط) 


صخر: اقولك ايه ياسوسو والا ايه بابا ومازن الي لحد ديلوقتي فاكرين اني السبب وهم ميعرفوش الحقيقه كامله وانا بحاول اجمع الدليل لغايه ديلوقتي والا البنت الوحيده الي قلبي حبها بس هي بقت بتكرهني وعاوزه تسيبني النهاردا قبل بكره كمان وانا تعبان ياسوسو اوي والله مفيش غيرك انتي بس بيفهمني(وقرب وحط رأسه على رجلها بتعب وهي بتواسيه) 


سعاد: انا عارفه ياحبيبي كل الي بتمر بيه بس انت ليه عملت فيها كده من الاول ياصخر وخلتها تكرهك يابني (بعتاب ولوم)


صخر: غصب عني ياسوسو والله انا حبتها بجد من اول ماشوفتها وكونت عاوز اتقدم اجوزها بس عرفت ان ابوها مريض وهي مش حتوافق تسيبه ابدا وكمان رجوع عيلتي في الوقت ده زاد الموضوع سوء علشان هم مش حيوافقو عليها لانها كانت بتشتغل في كباري'ه وانا مش عارف اعمل ايه ديلوقتي (بتعب وحزن من قلبه) 


سعاد:اهدي ياحبيبي وكل حاجه حتتحل ان شاء الله حاول معاها تاني وفهمها الكلام ده واكيد هي حتسامحك لو بتحبك كمان ياصخر (بهدووء وحنيه وهي بتمسح على شعره الطويل) 


صخر: وانا مش حيأس ليسا ياسوسو بس ادعيلي انتي ان الامور دي كلها تتحل وانا ارتاح (براحه شويه من كلامها الداعم له)


سعاد:داعيه ليك من قلبي يابني والله ودايما (ببتسامه وحنيه)


صخر:تمام انا حرجع بقي القصر علشان احاول تاني سلام ياسوسو ياعسل انتي (قام واستعد لرحيل)


سعاد:تمام يابني وخد بالك من نفسك ياصخر (بحب)


صخر:كله على الله ياسوسو سلام (وهو بيلوح ليها بأيده)


***********بقلمي نور محمد *****************





عند اللفت وتالين اخدها لغايه باب القصر وهي بتجرها من ايدها وتالين بتعيط 


أللفت:تعالي يابت الكل'ب عاوزه تضحكي علي ابني انا

 واتوقعيه فيكي انا حفرحك ديلوقتي ازاي تفكري كده (وهي بتشدها بغضب وصوت عالي)


تالين:والله ماعملت حاجه انا والله حتي اسئليه صخر بيه (بألم وهي بتحاول تحرر ايدها من ايد ألفت)


كمال:انتي بتعملي ايه يألفت في البنت سبيها (بصدمه وغضب)


أللفت:لا مش حسيبها ياكمال دي عاوزه تضحك على ابني وانا فاهمه الحركات البنات دي كويس 


مازن:ماما حرام عليكي سيبها دي بتعيط هي عملت لكي ايه (بضيق وخوف على تالين)


أللفت:انت متتدخلش يامازن انا عارفه حتعامل مع الاشكال دي ازاي كويس اوي (بغضب وغيره من تالين)


تالين:والله ياكمال ومازن بيه انا معملت حاجه والله انا مظلومه (بدموع وألم)


كمال:اهدي يابنتي انا عارف انك مش عملتي حاجه سبيها يألفت بقولك (بحزن على تالين وغضب من أللفت)


أللفت:دي بتضحك عليك ياكمال بدموع التماسيح دي بتاعتها انا عارفه ازاي حوقفها عند حدها (وهي نتظر لتالين بشر)


مازن:ماما كفايه كده انا واثق انها مش ليها زنب في حاجه سبيها فورا (بغضب وضيق من امه)


أللفت:وكمان بتعلي صوتك عليا يامازن بسبب البنت دي ماشي انا حعرف اوقفها عند حدها كويس (ورفعت ايدها تضرب تالين بس في حد لحقها في اللحظه الاخيره)

#يتبع


         الفصل السادس من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا علي التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×